Структура та органи управління закладу освіти
Управління ДНЗ «Підгаєцький професійний аграрний ліцей» носить державно-суспільний, демократичний характер і здійснюється через колегіальні органи:
· Педагогічну раду.
· Методичну раду.
· Засідання школи педагогічної майстерності
· Методичні комісії.
· Батьківський комітет навчального закладу.
· Раду учнівського самоврядування.
Управлінські органи
ДНЗ «Підгаєцький професійний аграрний ліцей»
З метою оптимізацїї управління життєдіяльністю навчального закладу створено органи управління, діяльність яких дає змогу враховувати потреби учасників навчально-виховного процесу. Наявність розгалуженої структури управлінських органів в ліцеїі вимагає організації їх взаємодії, координації роботи всіх підрозділів.
До структури управлінських органів у ДНЗ «Підгаєцький професійний аграрний ліцей» належать:
— органи колегіального управління (педагогічна рада, нарада при директорі, його заступників, інструктивно-методична нарада, методична рада, школа педагогічної майстерності);
— адміністрація ліцею (директор, заступник з навчально-виробничої діяльності, заступник з виховної роботи, методист, заступник з господарської діяльності, головний бухгалтер);
— органи громадського самоврядування (учнів (учнівська рада), педагогічних працівників (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).
У ліцеї на основі типового Статуту з урахуванням соціальних, економічних, національних та регіональних особливостей системи професійно-технічної освіти розроблено статут відповідно якого функціонує навчальний заклад.
Статут ДНЗ «Підгаєцький професійний аграрний ліцей» — це сукупність норм і правил життя педагогічного та учнівського колективів з урахуванням їх особливостей і перспектив розвитку.
Він не суперечить основним державним документам про діяльність ПТНЗ, не обмежує права учасників освітнього процесу (викладачів, майстрів виробничого навчання та учнів). Затверджений директором та головою профспілкового комітету та зареєстрований у Департаменті освіти і науки Тернопільської ОВА.
Педагогічна рада створюється для розгляду складних питань організації навчального процесу, підвищення кваліфікації та професійної майстерності педагогів. До її складу входять: адміністрація ліцею, викладачі, майстри виробничого навчання, вихователь гуртожитку. Очолює її директор ліцею.
Роботу педагогічної ради планують у довільній формі на початку навчального року відповідно до потреб ліцею. Члени ради мають право виносити на її розгляд усі питання навчально-виховного процесу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але вона повинна збиратися не менше чотирьох разів на рік. При педагогічній раді створюють підзвітні їй методичні комісії.
Нараду при директорі використовують для вирішення термінових питань, пов'язаних з організацією навчально-виробничого та виховного процесів (аналізу успішності учнів, дисципліни в освітньому закладі, для організації навчальної, виробничої та позакласної діяльності). Інколи нарада розглядає роботу окремих педагогів в рамках вивчення передового педагогічного досвіду, виконання стандартів освіти тощо. Участь у них є обов'язковою для адміністрації, заступника з господарської діяльності. Періодичність проведення визначає директор.
Наради при заступниках директора розглядають поточні проблеми, що стосуються їх адміністративної компетенції. Періодичність проведення визначається планом роботи освітнього закладу на поточний навчальний рік.
У ліцеї здійснюється підготовка кваліфікованих робітників за професіями:
- Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів; тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (кат. «А1»); водій автотранспортних засобів (кат. "С");
- Кухар; офіціант;
- Електрогазозварник; водій автотранспортних засобів (кат. "С")
У ДНЗ «Підгаєцький професійний аграрний ліцей» створені методичні комісії:
- Методична комісія професій автомобільного транспорту, електротехнічного виробництва
- Методична комісія природничих дисциплін;
- Методична комісія гуманітарних дисциплін;